Y­a­n­a­n­ ­f­e­r­i­b­o­t­t­a­ ­T­ü­r­k­ ­y­o­l­c­u­l­a­r­ ­d­a­ ­o­l­d­u­ğ­u­ ­o­r­t­a­y­a­ ­ç­ı­k­t­ı­

Yunanistan'ın Igoumenitsa Limanı'ndan İtalya'nın Brindisi Limanı'na gitmek üzere seyreden bir feribotta çıkan yangında, ölen ya da hayatını kaybeden Türk vatandaşının bulunmadığı bildirildi.

Yunanistan'da 288 yolcu taşıyan gemide yangın çıktı

Diplomatik kaynaklardan alınan bilgiye göre, gemideki 26 Türk vatandaşından hayatını kaybeden veya yaralanan herhangi bir kimse bulunmuyor.

Yunan Devlet Ajansı AMNA'nın haberine göre ise yangın çıkan İtalyan bayraklı feribotun garaj bölümünde 2 kişi mahsur kaldı. Bu kişiler için 3 helikopterin de katıldığı kurtarma çalışması devam ediyor. Yunanistan Denizcilik Bakanlığından yapılan açıklamada, gemideki toplam 290 yolcu ve mürettebattan 21'inin Yunan vatandaşı olduğu bilgisi paylaşıldı.

Yanan feribotta Türk yolcular da olduğu ortaya çıktı

Yunanistan Sahil Güvenliği, Türk gemisinden yardım istedi

Feribot yangınına müdahalede Türk gemisi de yer aldı. Sirena adlı geminin kaptanı Cevdet Bilen, yaşananları TRT Haber'e anlattı.

Bilen, şunları kaydetti;

Gemi yandığı zaman gemi tehlike mesajı gönderiyor. Yunanistan Sahil Güvenliği de o bölgede olduğumuz için bizi arayarak olay yerine gitmemizi istediler. Ulaştığımızda gemi alev alev yanıyordu. Söndürme çalışması yoktu ilk ulaştığımızda. Personel söndürmeye çalışmış fakat büyümüş yangın. Denize atlayanlar vardı onları kurtarma çalışması oldu. 242 kişiyi biz ulaştığımızda savaş gemisi kurtarmıştı. Biz geri kalan personeli veya yolcuyu deniz üzerinde bir belirti varmı diye aramaya devam ediyoruz.

Biz ulaştığımızda geminin baş tarafı yanıyordu. Yavaş yavaş arka kısma ilerlediğini ve geminin tamamına yayıldığını gördük. Gemideki kamyonların tırların yandığını net olarak gördük. Bu olayda ilk başta gemi personale söndürme çalışmasını başlatıp söndürmeyi başaramayacaklarını anladıklarında gemiyi terk etmek zorundalar. Biz ulaştığımızda bir can pazarı vardı fakat yolcular arasından panikle atlayanlar olmuş.

"Deniz üzerinde insan belirtisi arıyoruz"

Söndürme çalışmaları bitti şu an soğutma çalışmaları yapılıyor. Mürettebatın gemide olup olmadığı konusunda bir bilgi yok. Şu an ya geminin içerisindeler ya da deniz üzerinde bu bölgenin akıntısına göre gidebileceği yerlerde insan belirtisi arıyoruz. Bu çalışmaların 7-8 saat içerisinde biteceğini düşünüyorum.

''Bizi Türkiye'ye ulaştırsınlar''

Feribotta bulunan tır şoförü Hayrullah Çetin de yangın sırasında büyük panik yaşandığını vurgulayarak, “12’den 2'ye kadar yükleme yaptık. Gemi hareket etti. Saat dörde 10 kala iki kere anons ettiler. Gemiyi boşaltın, toplanma yerinde toplanın diye. Ondan sonra gemide yangın olduğunu öğrendik'' dedi.

Çetin yardım talep ettiklerini belirterek, ''Yapacağımız bir şey yok. Bütün vizelerimiz, evraklarımız, paralarımız, cüzdanlarımız hepsi yandı. Türkiye'den bir yardım talep ediyoruz. Bizi Türkiye'ye ulaştırsınlar'' diye konuştu.

Igoumenitsa Limanı'ndan yola çıkan feribotta yangın

Sabah saatlerinde Yunanistan'ın Igoumenitsa Limanı'ndan İtalya'nın Brindisi Limanı'na gitmek üzere yolan çıkan bir feribotta yangın çıkmıştı.

AMNA'nın haberine göre, 237 yolcu ve mürettebattan 51 kişinin bulunduğu feribottan 242 kişi, sahil güvenlik birimlerine ait botlarla Yunanistan'ın Kerkira Adası'na götürüldü.

İtalya'nın da destek verdiği kurtarma çalışmaları sonucu Yunanistan'ın Kerkira Adası'na götürülen yolcuların kimlik tespit ve sayım çalışmaları başlatılmıştı.

Hafif yaralı 3 kişi ise Kerkira Hastanesinde tedaviye alınmıştı.

İtalya Sahil Güvenliği, bölgede devriye uçuşu yaptı

İtalya Sahil Güvenlik Komutanlığından yapılan açıklamada, feribotun Arnavutluk sularına doğru sürüklendiği bildirildi.

Açıklamada, İtalya Sahil Güvenliğine ait "ATR42" model devriye uçağının da geminin bulunduğu bölgede uçuş yaptığı belirtildi.

Yunan devlet televizyonunun ERT muhabiri, feribottan kurtarılanlar arasında Türk yolcuların da bulunduğunu belirtmişti.