R­i­x­o­s­ ­d­e­p­r­e­m­z­e­d­e­l­e­r­ ­i­ç­i­n­ ­s­e­f­e­r­b­e­r­

Rixos otelleri, Kahramanmaraş merkezli 7,7 ve 7,6 şiddetindeki depremden etkilenen afetzedeleri ağırlayacak. Depremden en çok etkilenen illerden Hatay'da 900 çadır kuran otel kentte çeşitli bölgelerde yemek dağıtıyor. Antalya'da 3 bölgedeki otellere yerleştirilen afetzedelere ücretsiz konaklama, yemek ve sağlık hizmeti veren şirket, ayrıca yurt dışındaki ortaklarıyla kalıcı konteyner hazırlamaya başladı.

Türkiye, 6 Şubat sabahı kara bir güne uyandı. Kahramanmaraş'ta saat 04:17'de Pazarcık ilçesinde 7,7 ve saat 13.24'te Elbistan ilçesinde 7,6 büyüklüğündeki depremler Kahramanmaraş, Hatay, Adıyaman, Diyarbakır, Adana, Osmaniye, Gaziantep, Şanlıurfa, Malatya ve Kilis'i yerle bir etti.

İki büyük deprem on binlerce vatandaşı evsiz bıraktı. 158 bin 165 afetzede ise bölgeden diğer illere tahliye edildi. Rixos otelleri 1000 yatak kapasiteli odalarını afetzedelere açıyor.

Büyük felaketin ardından Antalya'daki otellere götürülen depremzedeler, bölgedeki otellere yerleştiriliyor. Depremzedeler için seferber olan otel çalışanları hem maddi hem de manevi destek veriyor.

10 ilde arama-kurtarma çalışmalar devam ederken, bir yandan da yaralılar ve depremde evsiz kalıp konaklama sorunu yasayan vatandaşlar için çalışmalar süratle devam ediyor.

Bu çerçevede, deprem bölgesinden toplu olarak Antalya'ya getirilen depremzedeler, daha önceden belirlenen 3 bölgedeki otellere yerleştiriliyor. Kemer ilçesindeki Rixos Sungate'e otobüslerle getirilen depremzedelere konaklama, yemek ve sağlık hizmetleri ücretsiz olarak sunuluyor. Afetzedeler için psikolog ve doktorların bulunduğu 3 oda kliniğe çevrildi. Şirket ayrıca yurt dışındaki ortaklarıyla kalıcı konteyner hazırlamaya başladı.

Adıyaman'dan gelen depremzedelerden biri otelde iyi şekilde ağırlandıklarını ifade ederken "Allah razı olsun bize kapılarını açtılar. Herhangi bir eksiğimiz yok. Akşam geldik. 4 yaşındaki torunum 'Biz ne kadar güzel yere gelmişiz' diyor. Evimizin yıkıldığını bilmiyor, tatile geldik sanıyor. 'İyi ki buraya gelmişiz, en azından sallanmıyoruz' diyor. Her dakika sallanıyorduk çünkü" ifadelerini kullandı.

Otelde personelin kendileriyle ok ilgilendiğini dile getiren bir diğer depremzede, manevi desteğin önemine vurgu yaparak, "Bizi buraya aldılar. Bu bizim için velinimet. Otele geldiğimiz günden bu yana, personel seferber oldu. İç çamaşırımıza kadar kaç beden giydiğimizi sordular. Maddiyat önemli değil, manevi olarak bize verdikleri destek önemli. Yemeğimizi, suyumuzu her şeyimizi destekliyorlar. Ben şu an gurur duyuyorum. Ne mutlu bana ki Türkiye Cumhuriyeti kimliğini taşıyorum" diye konuştu.