E­l­a­z­ı­ğ­ ­T­u­n­c­e­l­i­ ­V­a­n­ ­E­r­z­i­n­c­a­n­l­ı­l­a­r­ ­s­i­z­d­e­n­ ­s­a­k­l­a­n­m­ı­ş­t­ı­!­ ­O­r­t­a­y­a­ ­ç­ı­k­t­ı­,­ ­t­a­s­ı­ ­t­a­r­a­ğ­ı­ ­t­o­p­l­a­y­ı­p­ ­g­i­d­i­n­

Doğaseverlerin hedefi haline gelecek bu yer şans eseri bulundu. Lakin gizli kanyon bulunmasın ve kirletilmesin diye konumu kimse tarafından paylaşılmıyor. İşte o gizli kanyona ilişkin detaylar…

Tunceli, doğa harikası bir şehir olarak bilinmektedir. Bulundurduğu akarsular, derin vadiler, kanyonlar her yıl milyonlarca turist tarafından ziyaret ediliyor. Doğaseverler özellikle de yaz mevsiminde geç eriyen karlarda doğa yürüyüşü yapmak için zirve ve yaylalarda doğa yürüyüşü yapıyor.

Doğaseverler, son olarak şans eseri buldukları kanyonun muhteşemliğinden söz ederken konumunu kanyon kirletilmesin diye paylaşmıyor. Yaklaşık 10 metre yüksekliğinde ve 100 metre uzunluğundaki kanyonun bazı bölgelerinde 3 metre derinliğe ulaşan serin bir su bulunuyor. Gizli kanyon tahribata uğramasın diye yeri paylaşılmıyor.

Tunceli’nin merkezine neredeyse 20 kilometre uzaklıkta bulunan ve yerlilerden çok az kişinin bildiği bu kanyona “Gizli Kanyon” adı verildi. Doğaseverler, her fırsatta bu gizli kanyona gelerek kendilerini serin sulara bırakıyor.

Kanyonu keşfedenler arasında bulunan Ali Hıdır Çelik, kanyon kirlenmesin ve tahribata uğramasın diye konumunu paylaşmadıklarını dile getirerek şunları söyledi:

"2 saatlik bir yürüyüş yaparken keşfettik burayı. Terlediğimizden dolayı dere kenarına indik. Derede mağara gibi bir yer görünce meraktan yaklaştık. Yaklaşınca da kanyon olduğunu fark ettik. Gayet güzel, kanyonun içi kısa olmasına rağmen çok güzel. Burayı ‘Gizli Kanyon’ olarak adlandırdık. Çünkü insanlar doğanın güzelliğini ne kadar gördülerse o kadar da kirlettiler. Biz 3 bin rakımlı Munzur Dağları'nın zirvesine de çıkıyoruz. İnsanlar oraya kadar bile çöp götürüyor. Yangınlar bunlardan dolayı çıkıyor.

Kanyonu aslında buralarda yaşayan insanların bazıları biliyordu. Biz de buranın konumunu, yol tarifini bundan dolayı vermiyoruz. Onun için adı ‘Gizli kanyon’. Burası çok hoşumuza gitti ve buraya gelmek için 2 saat yürüyoruz. Buraya ulaştığımızda büyük bir keyif alıyoruz. Sıcaklığın arttığı bu günlerde buraya gelip serinliyoruz. Suyu pırıl pırıl, taşlardan doğal iskeleler var ve buralardan suya atlıyoruz."

Gizli Kanyona gelen ve konumunu paylaşmak istemeyen bir diğer vatandaş Kadir Gezmiş ise konuya ilişkin olarak şunları söyledi:

"Hava oldukça sıcak ve 2 saatlik bir yürüyüşün ardından buraya varıyoruz. Buraya gelmek için 4 saat yürümem gerekirse yine yürürüm. Buradan çok keyif alıyoruz. İnsanın sudan çıkası gelmiyor. Büyük taşlar var ve bunların üzerinden suya atlıyoruz. Bu kanyon kimse tarafından bilinmediği için 'Gizli kanyon' diyoruz ve yol tarifi vermiyoruz. 100 metre uzunluğa sahip. Serinlemek ve doğanın keyfine varmak için saatlerce yürüyoruz."